Alla inlägg den 3 november 2008

Av Sara Johannesson - 3 november 2008 08:53

... inte skrivit här på ett par dagar. Men jag orkar inte uppdatera er om allt som hänt. Inlägget blir så långt då. Och av egen erfarenhet så vet jag att man inte orkar läsa då:P


I helgen så var vi hemma hos min mamma. Även min "lilla" lillabror var hemma. Trevligt:D Hade ju inet träffat dom på ett tag.

Vi skulle åkta vid 12 från jkpg. När vi var nere på stationen frågade jag Tom vart han hade busskortet. (Han hade det senast). Men han hade glömt det. Aja sånt händer alla. För jag har ju ALDRIG glömmt något i hela mitt liv:P Så vi fick skynda oss och köpa ett nytt efter som kl var 11.58 typ och tåget gick 12.01. Och jag blir alltid strässad när jag ska med tåg eller buss. Så det hade inte spelat någon roll om jag skulle haft busskortet, för jag hade kännt mig strässad ändå:S Men vi kom med tåget. Så jag kunde slappna av tillslut iaf.

Så kommer vi fram till nässjö och mamma har gjort sverigest dåligaste parkering! Det var 15cm typ slask! Så vi blev dyngsura! Inte för kul:/

Sen så hann vi inte mer än att komma hem förens vi gick upp till ishallen. Så det var ju bara att snöra på sig skridskorna och ut på isen.Och det gick ju inte så jävla bra. Men det visade sig att det ända som fattades var att knyta åt dom lite hådare. Sen kunde jag ta mig frammåt iaf:P

Stakars Tom fick knyta om mina skridskor lite väl många gånger. Han fick ju en gullig blåsa om inte annat :S. Men jag fick as ont i fötterna!! Kan ju bero på Att jag blir JÄTTE kobent när jag åker. Fötterna sticker ut som jag vet inte vad. Hahaha!!! 

Efter ett tag så gick vi hem. Och då satte mamma igång med middagen. Potatisgratäng och fläskkotletter:D MUMMSSS!!!:P Det blev jätte gott!!! 


På lördagen så var det samma visa. Vi gick upp käkade frukost och sen stack vi upp till ishallen igen. Där skaffade jag mig en ny kompis med;) Nadja hette hon, det var första gången hon åkte skridskor. Så vi hade ändel gemenasmt. Sen att hon bara var 5år har ju inget med saken att göra;) Haha! Efter ett par timmar så pallade inte mina fötter mer så vi begav oss hem. Mamma var inte hemma, hon var i bankeryd på hantvärks mässan och sålde smycken. Sen när hon kom hem blev det pizza.

Senare på kvällen satt jag Tom och Mikael och tittade på film. Strandvaskeren tror jag den hette. Den var ju inte jätte bra men inte värdelös heller.  Men det bästa var ändå när vi tittade på The grudge. För min kära bror HATAR den filmen! Han tyckr den är så äcklig som fan. Fast det var han ju inte ensam om att tykca;)


På söndagen hann man inte mer än att vakna innan vi skulle åka. Mamma skulle iväg till bankeryd igen och vi skulle åka med så vi skulle slippa åka tåg. Så vi fick bokstavligt talat packa in oss i beilen för att ge oss av. När vi kom hem häckade vi bara i soffan. Eller jag sov nog mest. Var skit trött!!!

När klockan blev 18 typ så bar det av till en annan isbana. (vad annars??) Men jag åkte inte.. Tänkte göra det. Men sen såg jag hur grymma alla var. Alla kunde åka utom några som var 6år eller yngre. Så jag hoppade den biten. Kännde att kag inte ville göra bort mig helt. Hehe!

När vi kom hem käkade vi och glodde på film. Jätte mysigt var det:D


Och nu sitter man här på jobbet. Skickade iväg ett spännande mail nyss. Eller det mailet var väl kanske inte så värst spännande. Men svaret är det! Man får hålla tummarna!



Puss på er

Presentation

Omröstning

Läser du min blogg...
 ... Varje dag?
 ... Några gånger i veckan?
 ... Någon gång ibland?
 ... Nä råkade bara komma in på sidan.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards