Alla inlägg under juli 2009

Av Sara Johannesson - 31 juli 2009 11:09

... kul det var i onsdags! Var längesen jag hade så kul måste jag säga! Det blev en mkt lyckad kväll. När jag kom in till jkpg så gick jag upp till sveacom för att hälsa på Micke, Johan och Stoffe:) Var ricktigt kul att träffa dom igen:D


Efter att ha varit där ett tag så drog jag till Lollo och förfestade. Det var vi 2 och sen Sofia, Emilia, Camilla och Frida. Nice nice! När vi väl kom ut så träffade jag Simon, Lina, Josef, Jonny och massor av andra människor:D Så kvällen var konon!


Igår sen så blev det först eko och köpa gardiner och sängkläder. Sen bar det vidare till A6 och köpa skor, hittade även öronhängen som jag var tvungen att köpa hehe:P Är helt såld på dom;) Sen blev det IKEA. Och helvete vad saker det blev! Men köpte bara sånt jag behövde som tur var. För allt som allt gick nog dagen på ca 3000. Om inte mer. Har inte vågat kolla kontot haha!

Så nu har jag bara alla dyra saker kvar att köpa så som dator, DVD, boxer och dammsugare.. Så alla pengar tar nog slut ändå den här månaden. Men det är det värt!


Nu sitter jag här hemma och ska snart fixa mig klar inför jobbet. Har för ovanlighetens skull ett jätte pass. Jag får alltid dom:S Men men så nu blir det 28 timmar på jobbet. Kanske mer, för vi ska på Astrid Lindgrens värd med  min brukare imorn. Så då är det inte säkert att man är hemma till kl 5 då jag ska sluta. Men det märker vi. Hoppas ni får en toppen helg nu!

 

Puss på er

Av Sara Johannesson - 29 juli 2009 14:08

... lite som hände igår ändå. Patrik kom på besök en stund innan han skulle iväg på fotbollstränig. Så då satt i och snackade lite skit. Han hjälpte mig även att laga maten eftersom det var min tur att göra dem. Så det blev fajitas:P Mumms!

På kvällen sen så var jag med Andreas och David. Vi åkte mest runt men det var trevligt iaf:P

Senare på kvällen blev det att hjälpa mamma med att göra smycken hon skulle iväg och sälja idag. Tror det var marjandelund hon skulle till. Fast det spelar ju mindre roll.


Nu sitter jag på jobbet och bara väntar på att få sluta. Har dödtid nu fram till kl3. Vi brukar vara 2 som jobbar vid den här tiden. Men inte idag. Hon skulle vist komma senare. Så just nu är det jävligt segt på jobbet. Men sen ikväll blir det inte segt, för då ska jag till jkpg och festa med Simon:P Ska bli skit kul! Har ju inte träffat honom sen jag flyttade till Eksjö så det är ju snart 3 månader sen. Men det bästa av allt med att gå ut med honom är att det blir aldrig tråkigt! Han är ju lixom galen utan alkohol. Så när det är med i lekan kan det inte misslyckas hehe. Så jag tror och hoppas att det blir en toppen kväll:D


Imorn ska jag till IKEA med mamma, Anette och sen skulle Sanne med me:) Ska bli kanon kul! Har massor jag behöver köpa och som jag vill köpa.. Så vi får väl se vad prislappen slutar på imorn:S hehe. Nä nu vet jag inte vad jag ska skriva mer. Ha det gött!


Puss på er

Av Sara Johannesson - 28 juli 2009 12:39

... ett par dagar sen man skerv här. Har inte haft tid och när jag väl har haft det har jag inte haft lust att skriva. Men nu så:)


Vi kan ju börja lite lätt med i fredags så hände det inte allt för mkt.  Jag jobbade, så det kunde lixom inte hända så mkt. Det ända som hände var att jag skrev på kontraktet för lägemheten:D Så nu är det till 110% säkert att jag ska flytta första september! Längtar som faan kan jag säga! Men annars var fredagen lugn. Eller ja, jag blev bjuden till 5 eller 6 fester. Det var ganska surt att behöva tacka nej till för att man jobbade.. Men men sånt är livet.  Men natten på jobbet var inte lugn. Kunde inte sova något alls. För min brukare gjorde inte det. Så det var full rulle hela natten.


På lördagen sen slutade jag vid 17.00 åkte hem och började göra mig klar för att festa:P hehe. Så vid 7 tiden var detbara att korka upp gin:en och börja. Jag fattar inte hur jag kunde få i mig så mkt alkohol som jag fick då. Helt sanslöst! Men när jag väl kom hem sen på natten så small det till så in i helvete! Så det var ju tur man var hemma då kan jag säga. När jag vaknade på morgonen dagenefter och såg att det var ljust och märkte att jag fortfarande var full hoppades jag att klockan inte var allt för mkt. Med tanke på att jag börja jobba kl 1. Men som tur var så var klockan bara 7. Så jag kunde sova bort ruset hehe. Sen var det bara att ge sig av till jobbet. Var ganska segt måste jag erkänna. Men som tur var så var det en lugn dag och natt. Så när jag slutade kl 8 på måndags morgonen så var man ändå helt jävla död!


Igår hände det inte heller för mkt. Köpte mig en micro och ett skoställ hehe. Tittade på film med Andreas, vi skulle sätt madagaskar 2 men den hade han visst utlånad. Så det fick bli Jeff Dunham istället. Men det gjorde ju inte mig nått:P Det var skönt att få skratta lite haha!


Idag har jag inget planerat alls. Får se vad dagen har att bjuda på:D


Puss på er

Av Sara Johannesson - 23 juli 2009 23:31

... hemma och ska stanna här för idag!

Dagen statar på jobbet och man går hem. Vid 10 ringeer Tor-björn och ber mig köra hem honom, för han var ju inte precis kapabel till att köra om man säger så. Vid 11 igen ringer han och ber mig hämta honom och köra in honom till systemet.


Vid typ 2 tiden kom Billy hit en sväng:) Väldigt trevligt måste jag säga:D Fast han hade ju otur om man säger så.. För när han skulle parkera så backade han på min grannes bil:S Som tur var så såg man nästan inget på hans bil och inget alls på hennes. Men ändå.. Inte kul iaf! Så han fick ingen bra start med Eksjö. Men det spelar ju ingen som helst roll eftersom Eksjö är så trist ändå...

Linda (min faster) och hennes kille var även här en sväng och hälsade på:) Mkt trevligt! Har inte träffathenne på flera år tyvärr. Men det var kul att det äntligen blev av. Sen fick jag köra Anette så hon kunde hämta sin bil på verkstaden och efter det köra ut till Tor-Börn igen med snus.


När Billy sen åkte hem så åkte jag ut till Andreas och skulle hjälpa honom att måla en oljetank. Tror jag lyckades hålla i penslen 2min innan jag hade fått första färgfläcken:S Lyckas fan alltid! Sen så skulle jag som är höjdräddast av alla ställa mig på en jävla stege och fixa något, och vist fan var det färg på den med... Så jag fick färg på byxorna med.. Får hoppas att jag får bort det.. Efter att vi var klara med det lämnade jag bilen till Tor-Björn igen och Andreas körde hem mig. Så nu sitter jag här. Men börjar fundera på att krypa i säng.. Så ni får ha det så bra!


Puss på er

Av Sara Johannesson - 22 juli 2009 11:26

... en bra dag igår med:) Fick sms från Malin som undrade om jag ville åka ut till stallet. Och visst ville jag det. Behövde bara sova lite innan. För på jobbet blev det ingen sömn. Min brukare var uppe 5 eller 6 ggr plus att hon fick ett GM-anfall. Så man var ju sådär lagom mör igår.


Men vid typ 3tiden åkte vi ut och tvättade en av boxarna nu inför att pollarna ska börja så inne igen på nätterna:D Tog även in den "lilla" av hennes poller och bostade lite på henne. Malin har ju 2 hästar, Mamman som är 13år och dortten som är 3. Saken är bara den att mamman är 1.61 och dottern är 1.70 Så den lilla är inte så liten precis:P Men det var mysigt att vara i ett stall igen. Och att kuna få vara det någolunda ofta med:)


Vi var väl där till 7-8 någon gång. Och precis när jag kommer hem fick jag sms av Anna som tke vi skulle gå på hotellet. För dom hade ju faktist öppet på en tisdag i Eksjö:O Men det var ju bara för att det är O-ringen och det nu. Så det blev Anna, hennes kille, Palm, jag och Patrik som gick dit:) Men när jag och anna stord till kön på toa fick vi höra av några tjejer från Norrtälje att det lät som vi var norskor:S Dom tke att vi inte bevarade svenska språket ordentligt när vi pratade som vi gjorde hahaha! Vi bara stord och skrattade åt dom en bra stund med tanke på att dom var så fulla att dom inte kunde stå på benen. 

För vår del så blev det en lugn kväll. 

Men jag fick en fråga igår till alla killar.... Vad är det ni inte förstår i meningen "Nej jag vill inte!"?! För det var en kille igår som verkligen inte gav sig! Han var fan värre än ett plåster! Det var länge sen jag var så nära på att klippa till någon som igår... Men förutom det så var det en jätte bra kväll. Ska vi snart göra om;) (Fast untan plåster! Hahaha!)


Idag blir det jobb igen. Jobbar natten som vanligt. Men det gör inte mig så mkt. Får ju fina pengar för det;)

Men ni får ha det så bra!


Puss på er

Av Sara Johannesson - 21 juli 2009 09:08

... haft den bäste helgen i mitt liv! Fredagen började på jobbet som gick jätte bra och det var en lugn dag. Jag var och tittade på en lägenhet, en 1a54m2 med sovalkov (stavning) så den är som en liten 2a:) Den har balkong med kvällssol, stort kök och i badrummer är det badkar. Men det var ju en annan tjej som hade första tjing på den.. Så man ville ju inte hoppas för mkt.

På kvällen var jag hemma hos Malin och satt och snackade lite, tog även en öl för sällskapets skull. Jätte trevligt måste jag säga. Sen var det bara att åka hem och slänga sig i sängen. Klockan hade redan hunnit bli halv 2 innan jag kom hem.


Lördagen började med att jag kollade igenom att jag hade allt med mig som jag kunde tänkas behöva. Vid 11 tiden kom Lollo och hämtade mig och vi gav oss av påväg till Hultsfred:D Vi var la framme vid 12 halv 1 någn gång. Minns inte exakt när. Men när vi kom fram visade det sig att det var en och en halv 2 km till festivalområdet. Känndes ju inte allt för lockande att släpa på all skit. Men som tru var var det ju bara saker för en natt att bära på.

När vi väl kom fram var det värdens längsta kö för att ens komma in på campingen. I början röde det på sig fort som fan men när det bara var lite folk framför började det gå jätte segt Men efter ett bra tag kom vi in och slängde upp vårat minimala tält. Och då menar jag verkligen att det var minimalt. Haha! Den mästa tiden tillbringade vi just i vårt lilla tält. Vi gick till festivalområdet för att titta på The Hives. Men dom var ju så totalt värdelösa. Så vi lyssnade bara på dom låtarna vi ville höra sen ställde vi oss i kön till öltältet.

Och det togverkligen tid att få sin jävla dricka! För hon som stog och tog betalt skulle ju flörta med varje kille som beställde. På en metallfestival är det ju ganska många fler killar än tjejer. Men efter många om och men fick vi vår dircka. Då träffade jag även på min lilla Anna:) Var kul att se henne där måste jag säga:) Efter att våra öl och cider var uppdrucken drog vi till tältet igen och satt där. Vi var även höver hos "grannen" och satt där och tjatade tills det var dax att börja gå igen. Påvägen dit passade vi på att äta. Det blev jätte gid wock:D När vi kom fram så hittade vi en gätte bra plats mellan alla lerpölar och så. Men där stod det ju en j*vla fi**a som påstog att vi inte fick stå där. För hon hade minnsan stått där en timma. Hade det inte varit för att det var en sån viktig konsert så hade vi inte brytt oss. Men vi ville inte ha henne klagandes hella kvällen så vi flyttade på oss efter att vi sagt vad vi tke... Fram tills det började var det det ända man tänkte på. Men när introt startade så  glömde man allt sånt. Det var så jävla underbart, coolt ,roligt, häftigt, det bästa jag gjort, ja det finns inte ord för hur coolt det var att beskriva kännslan över att se Metallica. Skulle göra vad som hälst för att få stå där igen och känna den kännslan!!

Efter att det var slut var man kvar som i ett rus. tills dagen där på.  När vi hade kommit ut från området fyllt på våra sönderskrikna och torra halsar med vatten gick vi tillbaka till tältet för att sova. Men det var inte det lättasta kan jag ju säga.. För min sovsäck var DYNGSUR! För tältet var ju inte precis vatten tätt plus att jag inte hade något liggunderlag.- Men när man väl somnat så var det inga problem:P

På morgonen när vi skulle tillbaka till bilen lämnade vi kvar tältet. Det var så blött och enländigt så Lollo ville inte ha med sig det hem.. Förstår inte vf:P haha! Men att få sätta sig i en torr och skön bil var underbart skönt måste jag säga! Och att få komma hem och sätta sig i duschen och bara halvsova. Lite senarde på dagen kom Patrick förbi en sväng, han hade hyrt en film som han hade med sig. Seven pounds. Har ju sätt den innan. Men det är så bra så det gör inget. Sen ringde även hans pappa och sa att jag fick lägenheten! Jag blev as glad! Jag flyttar in redan den första september.


Så på en helg har jag fått se mitt favorit band och fått en lägenhet. Det kan ju inte bli mkt bättre än så!


Igår började jag jobba vid kl 3 och slutade idag kl 8. Så man får väl se vad dagen har att bjuda på. Men ha det så bar!


Puss på er

Av Sara Johannesson - 15 juli 2009 10:02

... mysigt att få vara i ett stall igen. Kunde inte sluta stå och mysa med hästarna när vi var ihagen och tittade på dom. UNDERBART var ordet. Dom hade dessutom 3 små föl med. Jätte söta var dom. Så om ett par veckor när hästarna ska stättas igång igen så ska jag nog börja jobba med hennes 3åring.


När jag var ute i stallet ringde Carro och frågade vad jag gjorde och undrade om jag ville komma till henne en sväng. Och visst ville jag det. Det var ju ett ganska bra tagsen vi träffades. Så hon kom och hämtade mig efter att jag varit i stallet och duschat och så. Då åkte vi först och handlade. Det blev jordgubbar och choklad, lite vindruvor och melon. Muums:P Sen åkte vi ut till hennes stuga och myste och drack öl. Men kvällen slutade inte där. Utan vi blev hämtade till forserum där vi satt hemma hos PV, lyssnade på musik och vid halv 4 på morgonen satte vi på en film. Men då somnade alla.


Dagen efter var det bara att åka på en gång. För hennes övriga familj skulle vara i stugan. Så det vara bara att åka in till nässjö och lämna nycken. Sen åka vidare till malmbäck och städa hemma hos någon. Så har ju tjänat typ 150kr iaf denna veckan hitills hehe. När vi kännde oss klara där åkte vi hem till Carro och sov en sväng. Sen ut till stugan igen för att lämna öl och sen hem till henne igen för att göra mat. Men när vi hade käkat och tittade på klickan var den redan 9. Så då skulle hon köra hem mig, men det slutade med att hon stannade här tills idag. Och nu har hon precis åkt hem. Vad jag ska göra idag vet jag inte än. Det märks. Men ni får ha det så bra! 


Puss på er

Av Sara Johannesson - 13 juli 2009 11:31

... monopol i lördags. Det blev fest istället:P Gjorde inte mig något. Var hemma hos Stefan och han tke att är man sjuk ska man dricka sprit. Så jag blev bjuden på en hel del groggar innan dom skulle till hotellet, det slutade med att jag med kom dit.

Tur var väl det, för då träffade jag Patrik som jag bodde granne med i 4år utanför anneberg. Fanns jävligt mkt att prata om:P Han berättade bland annat hans "starkaste" minne han hade från den tiden, och det var när min halvbror Robin hade sprungit ner till honom med andan i halsen och berättat att jag låg och solande med BARA bikini hahaha! Så dom hade tydligen luggit och smygtittat på mig då. Måset ju varit spännande att titta på en 13åring haha! Det var lite små kul. Sen körde vi hem honom, saknar det stället som faan! Fick massor av underbara minnen väckta då. När jag fick min första häst Pelle. En liten shettlandsponny och min andra Shoty:D Plus alla andra hästar man stog som halv ägare på.

När vi kom tillbaka var det dax för efterfest hemma hos någon jag inte har en aning om vem det var. Hade ju tur med var den låg iaf. På andra sidan gatan där jag bor. Så det tog ju inte så lång tid att gå hem iaf:) Men kom ändå inte hem förens vid 4 halv 5 typ. Sen upp vid 11 för man började jobba vid 1. Var helt jävla död! Men det var det värt!


Jobbet gick kanon. Man gör ju inte så mkt på hegerna så jag har mest suttit och läst.Har börjat läsa en serie böker -Sagan om isfolket. Man blir helt fast i dom! Kan ju inte sluta läsa! Har redan på en vecka läst mer än en och en halv bok. Och för er som känner mig så vet ni att det är massor för att vara mig.


Idag ska jag med en kompis Malin till stallet. Ska kanske bli medryttare på en av hennes hästar:D Ska bli så kul! Saknar som fan att bara få komma till ett stall och bara få vara i den miljön. Så ser fram imot det som faan!


Nä nu ska jag försöka hitta på något att göra.


Puss på er

Presentation

Omröstning

Läser du min blogg...
 ... Varje dag?
 ... Några gånger i veckan?
 ... Någon gång ibland?
 ... Nä råkade bara komma in på sidan.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards