Alla inlägg under augusti 2009

Av Sara Johannesson - 31 augusti 2009 21:57

... inte allt för bra hos veterinären idag. Det visade sig att min stackars lilla vovve har svullen prostata. Det kan vara lite vad som hälst tyvärr... Men han fick en så kallad p-spruta för han hundar för att minska testosterol halten, det brukade tydligen hjälpa. Sen fick han smärtstillande och antiinflamationiskt medel han ska ha i 10 dagar. Hjälper inte det så måste dom ta ultraljud, rönka och kanske operera. Men eftersom han är 10 och ett halvt så bestämde vi att hjälper inte detta så ska han få somna istället. Är hämst men ändå det snällaste. USCH!! Kan inte se mig sj utan min Rambo! Jag har haft honom hos mig halva min livstid ju! Och nu så ska han bara tas ifrån mig! Det är inte rätt!


Tur att jag har haft annat att göra idag! Har packat det sista och även kört ivät 2 lass till min nya lägenhet:D Tack så mkt igen Mega för hjälpen och den hjälpen jag ska få imorn med!  Det betyder väldigt mkt!


Annars har man väl inte varit sådär på topp idag.. Har ju mått betydligt bättre! Så något annat har inte hänt. Men håller alla mina fingrar och tår fär min ögonsten!


Aja skit samma nu vet jag inte vad jag ska skriva mer.. Ta hand om er!


Puss på er

Av Sara Johannesson - 31 augusti 2009 08:57

... orolig för min lilla pärla! Vill inte det ska hända honom något. Han ska ju bli värdens älsta hund! Men tyvärr så säger magkännslan till mig att det inte kommer bli så... Som att idag är sista dagen jag har honom här hos mig! MIn älskade lilla Rambo!<3<3

Av Sara Johannesson - 30 augusti 2009 23:32

... jätte rolig helg!!! I fredags så började jag festa lite smått vid kl 15 hehe. Sen drog jag och mamma ner till Anette på förfest. Där var redan hennes sysster Libban och hennes man som var med oxå.

Efter en stund kom även Malin och Palm förbi och vi festade ett tag tills dom andra skulle gå. Då gick vi vidare till nästa förfest och var där till typ 7 eller 8. Vet inte var klockan var exakt. Då gick vi runt och kikade lite inne på området. Käkade pizza och köpte öl i öl-tältet:P Vi hade bara allment kul och festade loss helt änkelt:D Träffade massor av roliga människor man inte träffat på år och dar. Även lite annat löst folk;) hehe. Bland annat Viktor, Hampus och massa andra!:D

Senare på kvällen spalade bakyard babies! Visst dom är ju alltid bra så. Men ljudet var kasst och dom spelade samma låtar som alltid typ.. Känndes som att det var dåligt planerat på något sätt... Men är väldigt nöjd med dagen! Hade as kul!


Vaknade vi kl 13 på lördagen. Då var det bara att hoppa upp in i duschen och springa upp till systemet som stänger vid 14. Hade lovat Palm att köpa öl till honom plus att jag sj behövde mer alkohål. Fick i mig väldigt mkt på fredagen:P Men men så kan det vara ibland! Sen så hände det inte allt för mkt på ett tag. Sen hände allt på en gång typ! Min hyresvärd ringde och frågade om jag kunde hämta nycken då istället för på tisdagen. Visst ville jag det!Så vid halv 5 skulle jag vara utanför där. Men han blev försenad till kvart i 5. Vid 17.40 skulle jag möta Emilio, Tom, Lollo och Natta på stationen. Så blev lite panik så! Men löste det. Fick vänta ett tag med att käka bara:P Så sen dumpade jag dom inne på området för att gå hem och fixa mig klar och så. Även hinna dricka mer hehe;) När jag var klar så gick jag till Malin på torget och sen mötte det andra gänget iegn som ville ta en öl.. Men det gick inge bra. Så jag, Tom och Emilio drog hem till mig för att se till så den lille fick i sig lite mat:) När det var avklarat gick vi tillbaka och lyssnadepå Promoe. När han var klar så drog jag på fest hos Andreas ett tag innan det var dax för Hellspray att spela. Dom var jätte bra måste jag säga! Nya sångaren var skit bra! Så en stor guldstjärna till dom;) När dom hade spelat klart så lockade sängen väääldigt mkt. Så vi gick hem och la oss.


Idag har det ju inte gått i för många knopp precis. Har inte haft mkt energi om man säger så:P Sen så har jag bara varitså orolig för min lilla underbara Rambo.. Han ska till veterinären imorn.. Och det är troligen så att han kommer att få avlivas av alla små fel min gamla gubbe har:(. Så håller alla tummar och tår!

Nä om man skulle sova kanske..? Ta hand om er!


Puss på er

Av Sara Johannesson - 26 augusti 2009 19:33

... här på jobbet och hade lite död tid nu fram till kl 9. Så kom jag på det att jag inte skrivit i bloggen på länge. (får be om ursäckt om det nu mot förmodan är någon som går in och läser här ibland)


Men det har inte hänt allt för mkt. Mestadels av förra veckan var jag hos Mikael:D det var jätte mysigt! Men jobbade ändel med. Fre till sön.. Eller jag var ju ledig 20 timmar mellan lör och sön. Fast det gjorde ju inte att man var utvilad precis. Var nämnigen schaför åt min mor som var å kräftskiva. Så var hemma vid halv 3 och somnade vid 4-5 eller nått...

Så den helgen hade ju kunnat vara betydligt roligare!


I veckan har jag inte gjort för mkt heller. Gick av jobbet kl 08.00 på måndag och gick hem och packade. Lite senare åkte jag till stallet med Malin och fick rida Imra för första gången. Eller ja rida och rida hon har gått på bete sen i april så det är ju bara skritt som gäller. Var även där igår. Är helt underbart att ha en häst att ta hand om igen! Har saknat det som fan! Så som sagt underbart är det!:D


Idag har jag inte heller gjort så mkt... Packat och hållt på. Kan inte ricktit fatta att jag flyttar på tisdag. Ska bli så skönt så det finns inte! Det ända är väl att man kommer sitta mkt hemma ensam.. Det är ju inte för kul. Men får väl hoppas på att jag hittar någon som kan stå ut att umgås med mig ibland:P Hahaha! Men det lär ju inte bli lätt!

Men som sagt annars har det inte hänt något. Så jag hoppas denna natten på jobbet går fort så jag kan komma hem och fortsätta packa och fixa saker inför helgen. Är ju stadsfest i Eksjö då. Kommer en hel del bra band. Så håller tummarna för en rolig helg:D Eller jo det har visst hänt något kul idag. Klippte mig! Är jätte nöjd! Är jag alltid när jag klippt mig hos henne visseligen men ändå:D

Men nu vet jag inte vad jag ska skriva mer.. Så ta hand om er!


Puss på er

Av Sara Johannesson - 17 augusti 2009 08:54

... Jätte rolig:D

Allt började med att jag, Malin och hennes kusinbarn (tror jag det var iaf) var och tittade på paraden. Inte så mkt att titta på men roligare än att sitta hemma som ett fån. När den var slut hann jag inte mer än hem igen förens hon ringde och undrade om jag ville med till lantmännen och vero moda. Visst ville jag det. Kläder är alltid kul att titta på! Men vi hann bara till lantmännen, eftersom att Malin sagt att festen började vid 7,men det visade sig att den började vid 4... Så det var bara att åka hem och hämta alla saker man behövde och byta om. Sen full fräs till Malin och fixa sig klar:D Så vi började festavid halv 2-2 hehe. Det var ju shlager tema. Så det var ju bara att kläupp sig;)

När vi kom fram blev vi indelade i olika lag. Tyvärr kom vi inte i samma, men det gjorde inte så mkt hade as kul iaf! Men jag var nog yngst med 20-25 år i mitt lag hehe. Innan det var dax att cykla iväg så fick alla i laget varsin öl och en 5 liters dunk med grogg. Den var ju inte allt för god. Smakade som om dom hade groggat med iste typ:S Men den slank allt ner.

När vi kom iväg var det dax för olika tävlingar längs vägen. Dom olika tävlingarna var:


Tävling 1: Mörda musen.

Redskap:

Trämöss

Ett lutande rör med som man släpper mössen i.

En rosa dildo.

Det man ska göra är då att någon släpper musen i röret utan att förvana innan, så skulle man stoppa den genom att slå på den.


Tävling 2: D eller T

Redskap:

D = Dammsugare

T = Topps

Mät redskap

 Det går ut på att man ska kasta topsen eller dammsugaren så långt som möjligt. Lagens längsta och kortaste  kast räknas ihop.

 

Tävling 3: Häva öl

Redskap:

Ett bord som litar lite och med 2 snören me 15cm mellan. (där i mellan ska ölen stanna för att du ska fåp dricka den)

5st Öl på burk.

Man ska skuta ner ölen mellan snörrena. Dricka uppölen så fort som möjlig innan man får skicka iväg nästa öl. Man behöver inte dricka hela ölen sj. Snabbast tid gäller.


Tävling 4: Gissa låt,år och artist/grupp

Redskap:

Papper

Penna

CD-spelare

Man får höra en låt i 10 sek, så ska man gissa på just vilketår den var med i melodifestivalen, grupp osv.


Tävlig 5: Passa på att talla

Redskap:

Lappar med olika kroppsdelar på.

Alla i laget ställer sig i en ring och fölger det det står på lapparna. Typ öra mot knä osv. Så ska alla i laget vara med så man får så mkt poäng som möjligt:D


Sen så avslutades allt med middag och bar. Middagen var potatisgratäng med  kycklinflié i kantarellstuvning:P Sååå jävla gott var det! Efter att alla prisutelningar var klara så dansade Malin och jag en sväng innan vi drog in på hotellet. Nä det var as kul! Förutom att det regnade hela kvällen.. Så det var ju ingen mening med att man fixat håret och så precis... Men det gjorde som sagt inget:D


Söndagen blev ju inte som jag hade hoppats.. Dom ringde från jobbet vid halv 10 och bad mig komma in vid 12.. Så det var ju bara att hoppa in i duschen och traska iväg till jobbet. Så jag jobbade från 12-08 idag.. Så nu sitter jag här hemma och ska gå och lägga mig och sova en stund.

 

Puss på er

Av Sara Johannesson - 14 augusti 2009 22:48

... har det inte så mkt jobb. Jobbade mån, låg hemma med migreän i tis och jobbade natten mellan ons-tor.

När jag gick av mitt pass på torsdags morgon så stod Malin och väntade på mig. Jag skulle med henne till Ramkvilla för hennes häst Imra skulle på ultraljud för att kolla om hon var dräcktig. Men tyvärr så blev det för 4e gången så att hon inte var det. Väldigt synd måste jag säga... Det ända som är bra är väl att jag ska få börja rida henne vid månadskiftet. är lite nervös för det med.. Har ju fan inte ridit på 2år! Så man kommer ju ha en sån jäääävla tränlingsvärk! Men det är det värt:D


Sen efter att vi kommit hem så åkte jag till Mikael:D Helt underbart att vara där! Längtar som faan tills jag kan åka nästa gång! Det var länge sen jag mådde så bra kan jag säga! Vi hade det jätte mysigt, tittade på film och åt pop-corn och myste. Myset även med hans underbara voffse Xero. En jätte fin grand danois. Så mysig så!!! Det vara inte allt för kul att åka hem idag.. Men var ju tvungen för min lilla pärla Rambo var ju ensam hemma. Klart jag åker hem då:) Men får hoppas att jag kan åka tillbaka snart igen!


Nä nu ska man väl sova så men orkar med cykelfesten imorn. Orkar inte förklara nu vad det är förnågot. Så lovar att göra det när jag skrivar nästa gång:)


 

Puss på er 

Av Sara Johannesson - 9 augusti 2009 22:51

... toppen helg jag har haft!

 

I fredags jobbade jag till halv 6, kom hem och käkade innan det var dax att hoppa på cyken. Jag skulle upp till Inger för att låna hennes bil för jag skulle till sävsjö och hälsa på Viktor.Och jag kan ju säga att spinnengen har försvunnit helt och hållet! Lät som en jävla flodhäst när jag kom fram haha! När jag åkte plockade jag upp Viktor på vägen som var hos sin mormorn och morfar och hälsade på i sandsjöbaden:) Så då fick man träffa dom med. Det var trevlig. När vi kom fram så åkte vi och hyrde film Gran Turino blev det. Har ju sätt den innan men det hade inte Viktor gjort. Sen så skulle vi titta på en till film. Men det slutade med att vi somnade haha vaknade avatt Andreas ringde och väkte mig vid 3 hehe! Tur var väl det eftersom jag skulle hem. Så det vara bara att sätta sig i bilen och åka hem.


På lördan sen så åkte jag till Mullsjö men Sanne, Emilio och Hampus. Det var jätte kul:)Vi åkte båt och grillade. Men grillen ville inte som vi ville. För det tog 2 timmar att grilla lite kött:P Det var lite små segt måste jag säga hehe. Vid 4 var det dax att åka hem igen eftersom jag skulle på kräftskva:D Hade så jävla kul! Det ända som inte var bra är att jag kommer inte ihåg hur jag kom hem igår. Har får berättat för mig att jag skulle kissa och somade, att jag envisades med att gå barfotaoch att jag spydde som en kalv:S Hade tydligen ringt upp Viktor och bara sagt hej och hejdå haha! Så jävla illa! Hade tur att jag hade Andreas som hjälpte mig hem! 


Idag har jag fått sota för det jag gjorde igår. Har varit så jävla seg så det finns inte!  Det ända jag har gjort är att fira min lillebror som fyllde 19 idag och sovit typ. Ska snart lägga mig tror jag. För ska jobba imorn, och då vill man ju vara pigg hehe!

Nä men ni får ha det så bra!



Puss på er

Av Sara Johannesson - 6 augusti 2009 22:11

... lovat att skriva ett par rader så får väl göra det;)


Jaha som ni vet var jag ledig i måndags och tisdags. UNDERBART! Så skönt att vara ledig så det finns inte!  Sen blev det ju jobb igen i onsdags. Det var en kanon dag som bara flöt på:) Min brukare var en ängel.

Det tog hon igen idag! Hon har en tidning hon tittar i när hon lyssnar på musik och så har hon 2 fotoalbum med. Men tidningen ska vara kvar i vardagsrumet och abumen ska in i ett annat rum. Men hon skulle helt plötsligt ha med sig tidningen in med albumen (eftersom hon är autistisk så brukar hon inte ändra på saker). Men det fick hon ju inte så då blev hon JÄTTE arg på mig. Som tur är så är hon inte det minsta våldsam. Utan hon bara sätter sig på golvet och skriker och vägrar att ställa sig upp. Då ska man stå där och prata lugnt och inte bli irriterad utan hålla humöret uppe medans maten står på spisen. Inte det lättaste kan jag ju säga! Jag höll på att kokaöver! Men som tur är har jah jävligt lång stubin.. (för det mästa är bästa att tilläga så man inte får en komentar för det haha!) Så idag var dagen inte lika underbar!


Kom ju på att igår kväll så såg jag, Andreas och Mikael den roligaste filmen på väldigt länge! Såg Kenny starfigter Kenny begins. Fy faan hade nästan kramp i magen när jag sätt den haha! Funderar på att hyra den igen;)  Man kunde ju inget annat än att skrata sig igenom hela filmen!


Ikväll har jag inte gjort mkt. Patrik var här en sväng och så har kag packat lite:) Nä nu finns det inget "roligt" att skiva om längre. Ta hand om er!


Puss på er

Presentation

Omröstning

Läser du min blogg...
 ... Varje dag?
 ... Några gånger i veckan?
 ... Någon gång ibland?
 ... Nä råkade bara komma in på sidan.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards