Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Lördagen var...

Av Sara Johannesson - 17 augusti 2009 08:54

... Jätte rolig:D

Allt började med att jag, Malin och hennes kusinbarn (tror jag det var iaf) var och tittade på paraden. Inte så mkt att titta på men roligare än att sitta hemma som ett fån. När den var slut hann jag inte mer än hem igen förens hon ringde och undrade om jag ville med till lantmännen och vero moda. Visst ville jag det. Kläder är alltid kul att titta på! Men vi hann bara till lantmännen, eftersom att Malin sagt att festen började vid 7,men det visade sig att den började vid 4... Så det var bara att åka hem och hämta alla saker man behövde och byta om. Sen full fräs till Malin och fixa sig klar:D Så vi började festavid halv 2-2 hehe. Det var ju shlager tema. Så det var ju bara att kläupp sig;)

När vi kom fram blev vi indelade i olika lag. Tyvärr kom vi inte i samma, men det gjorde inte så mkt hade as kul iaf! Men jag var nog yngst med 20-25 år i mitt lag hehe. Innan det var dax att cykla iväg så fick alla i laget varsin öl och en 5 liters dunk med grogg. Den var ju inte allt för god. Smakade som om dom hade groggat med iste typ:S Men den slank allt ner.

När vi kom iväg var det dax för olika tävlingar längs vägen. Dom olika tävlingarna var:


Tävling 1: Mörda musen.

Redskap:

Trämöss

Ett lutande rör med som man släpper mössen i.

En rosa dildo.

Det man ska göra är då att någon släpper musen i röret utan att förvana innan, så skulle man stoppa den genom att slå på den.


Tävling 2: D eller T

Redskap:

D = Dammsugare

T = Topps

Mät redskap

 Det går ut på att man ska kasta topsen eller dammsugaren så långt som möjligt. Lagens längsta och kortaste  kast räknas ihop.

 

Tävling 3: Häva öl

Redskap:

Ett bord som litar lite och med 2 snören me 15cm mellan. (där i mellan ska ölen stanna för att du ska fåp dricka den)

5st Öl på burk.

Man ska skuta ner ölen mellan snörrena. Dricka uppölen så fort som möjlig innan man får skicka iväg nästa öl. Man behöver inte dricka hela ölen sj. Snabbast tid gäller.


Tävling 4: Gissa låt,år och artist/grupp

Redskap:

Papper

Penna

CD-spelare

Man får höra en låt i 10 sek, så ska man gissa på just vilketår den var med i melodifestivalen, grupp osv.


Tävlig 5: Passa på att talla

Redskap:

Lappar med olika kroppsdelar på.

Alla i laget ställer sig i en ring och fölger det det står på lapparna. Typ öra mot knä osv. Så ska alla i laget vara med så man får så mkt poäng som möjligt:D


Sen så avslutades allt med middag och bar. Middagen var potatisgratäng med  kycklinflié i kantarellstuvning:P Sååå jävla gott var det! Efter att alla prisutelningar var klara så dansade Malin och jag en sväng innan vi drog in på hotellet. Nä det var as kul! Förutom att det regnade hela kvällen.. Så det var ju ingen mening med att man fixat håret och så precis... Men det gjorde som sagt inget:D


Söndagen blev ju inte som jag hade hoppats.. Dom ringde från jobbet vid halv 10 och bad mig komma in vid 12.. Så det var ju bara att hoppa in i duschen och traska iväg till jobbet. Så jag jobbade från 12-08 idag.. Så nu sitter jag här hemma och ska gå och lägga mig och sova en stund.

 

Puss på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Johannesson - 2 april 2011 09:46

... skulle DÖ!! Gjorde min första demo på 3 fucking månader! Så ringer Joel mig och ber mig vara mentor. Och jag min dumme fan säger ja!!! :/ Var nervös som ett jävla miffo! Satt i bilen påväg till Rävlanda och hade ångest och satt nästan och grät av...

Av Sara Johannesson - 31 mars 2011 13:24

... bjöd inte på allt för mkt. Var bara en väldigt skön slapp dag :D Blev mys med hundaran och massa film tittande. Tittade bland annat på Beck Lockpojken. Hahaha! finns en ganska så rolig historia som går hand i hand med den filmen. Det kan väl va...

Av Sara Johannesson - 30 mars 2011 12:02

... har varit med min bogg. Men har inte gått att skriva. Men nu verkar det ju som att det funkar ;)   Fan asså vilken helg man hade då. Började redan på fredagen. Jag jobbade ju så jag och Emmelie hade inget planerat. Men vid 8 tiden fick vi någ...

Av Sara Johannesson - 25 mars 2011 12:47

... sista arbetsdagen för den här veckan. UNDERBART! :D Ska bli så grymt skönt att det finns inte!   I helgen var det planerad inflyttninsfest. Men den bli inte av tyvärr:/ Var inte så många som kunde just i helgen. Så får hoppas att det blir bät...

Av Sara Johannesson - 23 mars 2011 09:49

... det var sjukt länge sen jag skrev i min blogg. Har ju hänt MASSOR sen senast. Men allt är lååångt ifrån värt att skriva om hehe.   Men just nu ser mitt liv väldigt fantastiskt ut :) Jag bor ihop men min underbara sambo Emmelie och våra 2 hund...

Presentation

Omröstning

Läser du min blogg...
 ... Varje dag?
 ... Några gånger i veckan?
 ... Någon gång ibland?
 ... Nä råkade bara komma in på sidan.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards