Alla inlägg under oktober 2009

Av Sara Johannesson - 11 oktober 2009 22:28

... har varit precis lagom:)


Det hände lite saker på fredagen ändå. Var ute i stallet med Malin och löshoppade både Imra och Chantelle. Det var första gången Chantelle "hoppade". Vet inte om man kan kalla det hoppa det hon gjorde:P Men hon försökte iaf hihi. Men när vi höll på fick jag ett sms av Peter som undrade om jag ville komma förbi på ett par öl. Klart jag ville det. Är ju något trevligare än att sitta ensam hemma och häcka framför tvin. Villket man gör nästan hela dagarna nu för tiden känns det som. Så när vi var klara i stallet vid 8 typ så var det bara att hoppa in i duschen och traska iväg. Han bor ju säkert 300m från mig haha! Är faktist väldigt kul att fått kontakt med honom igen. Vi är ju tråts allt släkt. Vi räknade ut att  hans mamma och min pappa är kusiner. Så vi är ju väldigt nära släkt haha! Men det var väldigt trevligt. Det var jag, Peter 2 killar till, peters tjej och en kompis till henne som satt och drack lite och spelade GH. Jag äger ju verkligen INTE på det! Haha är ju totalt värdelös! Men kul var det iaf. Men vid typ halv 12 var det dax att dra hem. Eftersom jag skulle vara i stallet vid 12 dagen efter och skulle köra ut. 


Så gick upp vid typ 11 på lördagen och åkte ut till stallet. För det skulle komma en gubbe och ha en föreläsning om hur olika muskler hänger ihop med olika organ för både hästar och människor. Det var även en kille som pratade om olika mineraler och vad dom är bra för osv. Lärde mig väldigt mkt, men det var även en hel del bull shit enligt mig. Men man får ju ta åt sig av det som låter vättigt. Sen är det alltid kul att höra hur andra ser på saker och ting:) Men den här gubben då visade även hur han arbetar med hästarna och hur han ser och känner olika "fel och brister" och hur man kan behandla det själv. Men intresant var det iaf. Vid 4 tiden var jag tyvärr tvungen att åka så hann inte vara med på allt. Men man fick massor av papper att läsa igenom med. Så ska väl sätta mig ner imorgon och göra det.

Så när man kom hem var det bara att hoppa in i duschen och åka iväg till vetlanda. Hämtade även upp en annan Sara på vägen. Eller ja hon bor med typ 300m från mig hehe. Det är ju så i en så liten "stad" som Eksjö. Det är aldrig långt till något:P När vi kom fram och hade åkt och handlat groggvirke kom Hanna på att hon ville köpa plastmuggar. Så då var det bara att åka iväg igen. Tur att man inte hade hunnit börja dricka. Så då bar det av igen. Men när det var klart så var det bara att köra igång;) Först var det bara jag, Sara och Hanna men sen kom det 2 till lite innan det var dax för hotellet. Det var ricktigt kul måste jag säga massor av folk, det ända som sög hästpung var deras DJ. Han spelade bara skit musik i princip. Men förutom det var den en kanon kväll. Träffade även min lilla Jessika! Det var flera år den jag träffade henne så det var verkligen jätte kul! På natten sen körde allt ihop sig lite så jag åkte hem fast jag skulle sovot hos Hanna. Men Andresa var i vetlanda så han hämtade mig. Men han skulle hämta någon brud utanför vimmerby med. Så kom hem vid typ 5 idag på morgonen. Då var man sådär lagom pigg kan jag säga så somnade som en stock och vaknade till vid 7 men somnade om lika snabbt igen och vaknade inte iegn förens 20 i 1.

Då åkte vi till willys och jag köpte frukost, sen slängde vi på en film. Lagom tills den var slut så var det dax att åka tillbaka till vetlanda och hämta min bil. Påvägen hem svängde jag förbi stallet och mockade. Sen hem till mamma och där är jag kvar än.. Ska väl snart ta mig hem och sova. Är lite små trött så. Men har lite svårt att slappna av.


När mamma kom hem så frågade hon mig om jag skulle vilja ta hand om en varnvådad 3årig samojed hane. Och det var ju en ganska dum fråga!! Klart jag vill det!! det räckte med att hon sa att den var mager och varnvådad päls för att jag skulle smälta. Men när jag redat tackat ja så berättade hon även att den hade varit instängd i en källare och att om ingen vill ha den så avlivas den:(! Men det är fortfarande inte helt hundra. Beror på om uppfödaren hämtar den imorn eller inte. Så jag håller alla tummar och tår för att han inte gör det!


Nä men om man skulle ta sig hem och göra ett försök till att sova.. Hoppas ni haft en toppen helg och att ni får sova gott inatt!


Puss på er

Av Sara Johannesson - 9 oktober 2009 14:41

... är det väl dax att skriva här igen. Det var ju ett tag sen man gjrde det nu ju. Men jag har inte haft något att skriva om och ingen lust till det heller.


Men nu när man ändå sitter här och inte hare något att göra får man ju passa på:)

Det har väl inte hät allt för mkt i mitt liv det senaste. Har köpt mig en lite bil. En lite golf 86. Så den är nyaste modellen;) Det är typ det mest spännande som hänt. Men är väldigt nöjd med den!


Idag har jag faktist tagit mitt första steg mot att bli rökfri:D Började med akupungtur idag. Folk säger att det ska hjälpa. Och eftersom det inte kostar något så går man ju inte minus på att testa om det jan hjälpa mig:D Så nu ska jag gå hela nästa vecka med så får vi se vad som händer. Men det var lite små äckligt måste jag säga.. Gillar ju inte nålar sådär jätte mkt precis. Men man fick 5 nålar i varje öra så skulle man sitta där med dom i ca en timme. Man kännde sig tyå svimmfärdig efter ett tag. Man var helt mosig i hela kroppen. Men så skulle det tydligen vara. Så jag håller verkligen tummarna nu!:D


I helgen så blir det inflyttningsfest hos Hanna imorn, och ikväll blir det nog inget. Man vet ju aldrig, men har inget planerat iaf:P Men imorn tror jag det kan bli ös på det hela:D


Nä nu kommer jag inte på något mer att skriva. Så nu ska jag försöka uppdatera oftare!


Puss på er

Presentation

Omröstning

Läser du min blogg...
 ... Varje dag?
 ... Några gånger i veckan?
 ... Någon gång ibland?
 ... Nä råkade bara komma in på sidan.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards